Zoeken

Rangschikkingscriteria

'Rangschikking' betekent de relatieve nadruk op de aanbiedingen die op onze website worden weergegeven of de relevantie die wordt gegeven aan zoekresultaten zoals gepresenteerd, georganiseerd of gecommuniceerd aan klanten. Het doel is om onze klanten op de eerste plaats de aanbieding van de hoogste/beste kwaliteit te bieden met goed uitgebalanceerde prijsopties. Omdat klanten met ons bedrijfsmodel duizenden bestemmingen over de hele wereld kunnen zoeken en boeken, hebben we een oplossing nodig om onze klanten de mogelijkheid te bieden de beste oplossing op elke bestemming te vinden en te boeken. Dit wordt toegestaan door een automatische en dynamische standaardoplossing voor rangschikking.

Rangschikking van hotels

Nadat je je bestemming en reisdata hebt ingevoerd, laten we je een pagina zien met alle beschikbare aanbiedingen. Om je te helpen onze beste hotels te vinden, hebben we ze geclassificeerd volgens een 'Aanbevolen'-criterium.

Om te definiëren wat de Aanbevolen-aanbiedingen zijn, gebruiken we een algoritme dat de volgende parameters in aanmerking neemt:

1) de tarieven die door de hotels worden aangeboden (vergeleken met de tarieven van de andere hotels die beschikbaar is op dezelfde bestemming);

2) het type hotels (we balanceren de aanbiedingen van de belangrijkste hotelketens met andere alternatieve hotelstypes zoals B&B's, pensions, appartementen, villa aparthotels of camping);

3) de gastenwaardering van de hotels (berekend op basis van het aantal reviews dat door externe providers is verzameld en geverifieerd);

4) en de populariteit van de hotels (gemeten in % klikken en boekingen).

We kunnen ook aanvullende parameters gebruiken, zoals de afstand van de hotels tot het stadscentrum en het aantal sterren van de hotels, die we minder relevant vinden en daarom een lagere waardering toekennen dan de vorige parameters. Wij zijn van mening dat alle bovenstaande parameters (gecombineerd via het interne algoritme) prioriteit kunnen geven aan de relevantste hotelss voor de klanten.

Je kunt de manier waarop de aanbiedingen worden weergegeven altijd wijzigen door de andere filters te kiezen die bovenaan de pagina staan, zoals bijvoorbeeld de prijs, het type hotel of reviews van andere klanten.

Rangschikking van vluchten

Standaard tonen we je de 'beste' aanbieding voor elke zoekopdracht, waarbij de beste beschikbare vluchten als volgt worden gerangschikt.

Onze 'beste' vluchten worden bepaald op basis van duur en prijs, dus de goedkoopste vluchten met de snelste reistijd worden beschouwd als de 'beste' vluchten. Mochten twee resultaten ooit dezelfde prijs hebben, dan tonen we je eerst de vlucht met de kortste duur.

In bepaalde zoekopdrachten markeren we een vluchtoptie waarbij we een betaalde advertentie hebben ontvangen als 'Gesponsord'. De specifieke rangschikking van de gesponsorde aanbieding op de pagina mag de bovenstaande parameters niet beschouwen als een weergavecriterium in oplopende volgorde van prijs.

Je kunt de manier waarop de aanbiedingen worden weergegeven altijd wijzigen door de andere filters te kiezen die bovenaan de pagina staan, zoals de 'goedkoopste' vlucht of de 'snelste' vlucht.

Daarnaast kun je zelf de weergegeven resultaten aanpassen met de andere filters aan de linkerkant van de resultatenpagina, bijvoorbeeld door het selecteren van het vertrek- en aankomsttijdbereik, een specifieke luchtvaartmaatschappij (of luchtvaartmaatschappijen) en het prijsbereik.

Als er een speciale 'Flight Outlets'-pagina beschikbaar is, moet je er rekening mee houden dat de getoonde aanbiedingen zijn geselecteerd op bestemming en vertrekplaats en zijn gebaseerd op de statistische resultaten van de populairste zoekopdrachten op onze website op de datum van publicatie. Bovendien worden de aanbiedingen uitsluitend gerangschikt op prijs, van goedkoopste tot duurste, zonder rekening te houden met andere parameters.

Rangschikking van pakketreizen

Standaard tonen we je de 'Aanbevolen' aanbieding voor elke zoekopdracht, waarbij de beste beschikbare oplossingen als volgt worden gerangschikt.

Om de resultaten te rangschikken, hebben de eerste criteria waarmee we rekening houden betrekking op de hotels die deel uitmaakt van het dynamische pakket, en we gebruiken de parameters die hierboven zijn aangegeven in de paragraaf die is gewijd aan de rangschikking van de hotels (zoals tarieven, hotelscategorie, gastenwaardering, populariteit, afstand tot het stadscentrum en het aantal sterren van het hotel).

Zodra de hotelss zijn gerangschikt, stellen we de meest geschikte vluchten voor en voegen ze toe - en/of waar beschikbaar, de meest geschikte treinen - voor de geselecteerde route door rekening te houden met verschillende parameters (zoals vluchtprijs, vluchtduur, vertrektijd en dezelfde vertrek-/retourluchthaven) om je de best mogelijke oplossing te bieden.

Je kunt de manier waarop de aanbiedingen worden weergegeven altijd wijzigen door de filters bovenaan de pagina te wijzigen, zoals de 'prijs', de 'best gewaardeerde' en/of de 'afstand tot' een bezienswaardigheid, en je kunt altijd een andere vlucht kiezen als deze meer geschikt voor je is.

Daarnaast kun je zelf de weergegeven resultaten aanpassen met de andere filters aan de linkerkant van de resultatenpagina, bijvoorbeeld door het selecteren van het hotelstype (bijvoorbeeld hotel, appartement, bed & breakfast), je budget, gastenwaardering en faciliteiten.

Rangschikking van 'Séjour'

Hiermee bedoelen we een dienst die is samengesteld door een externe touroperator met een duur van meer dan 24 uur of inclusief een overnachting, verkocht of aangeboden tegen een all-in prijs.

Nadat je de bestemming en de stad van vertrek, de vertrekdatum en de duur van je reis hebt geselecteerd, tonen we je standaard de interessantste aanbiedingen voor elke zoekopdracht, waarbij de beste beschikbare oplossingen worden gerangschikt op basis van de volgende parameters:

exclusieve aanbiedingen/prijzen gecommuniceerd door de touroperator

Top des ventes: we houden er rekening mee hoeveel een specifieke aanbieding tot nu toe op onze website is verkocht en tonen je eerst de aanbiedingen die het meest door onze klanten zijn gekocht

Je kunt de manier waarop de aanbiedingen worden weergegeven altijd wijzigen door de andere filters bovenaan de pagina te kiezen, zoals de hotelcategorie (aantal sterren), de top de ventes of de goedkoopste prijs.

Daarnaast kun je zelf de weergegeven resultaten aanpassen met de andere filters aan de linkerkant van de pagina, zoals het type behandeling (alleen ontbijt, halfpension, enz.), de minimum- of maximumprijs, de Thématique (bijvoorbeeld als er diensten worden aangeboden zoals een miniclub, wellnessruimte, excursies of andere diensten zoals autoverhuur of als het een hotels voor alleen volwassenen is) en/of het type club dat je verkiest.

Rangschikking van 'Pauschalreisen'

Via het tabblad 'Pauschal' op de homepage van onze Duitse websites weg.de, lastminute.de en op websites van onze partner waarmee we een whitelabel-partnerschap hebben, kun je aanbiedingen vergelijken en boeken van verschillende touroperators die hun eigen pakketreizen aanbieden.

We herinneren je eraan dat lastminute.com alleen als tussenpersoon fungeert en dat het contract voor de aankoop van het tourpakket rechtstreeks wordt gesloten met de touroperator die je voor je reis hebt gekozen.

De algemene aankoopvoorwaarden worden getoond voordat je je reis boekt.

Nadat je de bestemming, de vertrek- en retourdatums, de luchthaven van vertrek, het aantal mensen dat reist en de zoekopdracht hebt gestart, tonen we je standaard de aanbieding op basis van de criteria 'Populariteit' voor elke zoekopdracht, waarbij de beste beschikbare oplossingen worden gerangschikt op basis van de volgende parameters:

prijs;

hotelcategorie (een zelfevaluatie door de hotels die de prijs-kwaliteitverhouding, het comfort en de aangeboden diensten weerspiegelt in overeenstemming met de normen van de hotelsector);

diensten die door de hotels worden aangeboden;

aanbevelingspercentage van onze geselecteerde partner (op basis van geverifieerde reviews van eerdere reizigers die al gebruik hebben gemaakt van de diensten die zijn inbegrepen in de aanbieding).

Je kunt de manier waarop de aanbiedingen worden weergegeven altijd wijzigen door de andere filters bovenaan de pagina te kiezen, zoals de hotelcategorie, het aanbevolen tarief of de goedkoopste prijs.

Daarnaast kun je zelf de weergegeven resultaten aanpassen met de andere filters aan de rechterkant van de pagina, zoals de wijzigings- en annuleringsvoorwaarden die worden toegepast door de touroperator, de diensten die worden aangeboden in loco, het type behandeling (alleen ontbijt, halfpension, enz.) en het type kamer (standaard, luxe, enz.), de beoordeling van het hotel en de touroperator bij wie je wilt boeken.

Rangschikking van cruises

Wanneer het speciale gedeelte 'Cruise' beschikbaar is op onze website, kun je je voorkeurscruises zoeken en boeken. Je kunt verschillende parameters invoeren om de meest geschikte cruise voor jou te vinden.

In het bijzonder kun je beslissen of je de bestemming, de duur van de cruise, de periode waarin je wilt reizen, de haven van vertrek, het aantal mensen dat reist op de cruise, en de cruisemaatschappij wilt invoeren, of laat je inspireren door onze aanbevelingen en kies geen parameters. Wij helpen je dan om de beste cruise te vinden.

De aanbiedingen op de resultatenpagina zijn gerangschikt in oplopende volgorde van 'Populariteit'.

Om te definiëren wat de volgorde van 'Populariteit' is, vooral als je geen andere parameters hebt ingevoerd in de eerste zoekstap, beschouwen we de beste prijs-kwaliteitverhouding onder de volgende factoren:

  1. Bestemming
  2. Duur
  3. Als de vlucht inbegrepen is;
  4. Vertrekhaven
  5. Scheepvaart-/cruisemaatschappij
  6. Vertrekmaand

Je kunt de manier waarop de aanbiedingen worden weergegeven altijd wijzigen door de andere filters bovenaan de pagina te kiezen, zoals de goedkoopste prijs, de duur van de cruise of de beoordeling (op basis van geverifieerde beoordelingen van eerdere reizigers).

Daarnaast kun je zelf de weergegeven resultaten aanpassen met de andere filters aan de rechterkant van de pagina, zoals het prijsbereik, de vertrekdatum, de bestemming, de vertrekhaven, de duur van de cruise, de cruisemaatschappij, het schip of de diensten.

Hoe bepalen we de prijzen?

In deze sectie wordt uitgelegd hoe we de prijzen van alle diensten en producten op onze website bepalen, zodat je de verschillende componenten van die prijzen beter kunt begrijpen, gedifferentieerd op product/dienst.

Vluchtprijzen

Vluchtprijzen worden per persoon en per reis op onze website weergegeven (afhankelijk van de keuze van de klant, d.w.z. retour of enkele reis) en zijn inclusief onze bemiddelingskosten (die de vergoeding zijn voor onze bemiddelingsdiensten), evenals de btw volgens de toepasselijke wetgeving (hierna gezamenlijk de 'vluchtkosten' genoemd).

Let op: bij prijsdifferentiatie gaat het niet om personalisatie op basis van geautomatiseerde besluitvormingsprocessen.

Speciale labels of secties

Wanneer een vlucht op de resultatenpagina wordt aangeduid als 'Speciale aanbieding' of 'Stravoli', betekent dit dat het tarief rechtstreeks door ons is onderhandeld met onze partners (bijv. touroperators en reisbureaus) die de vlucht verkopen en andere voorwaarden toepassen dan het beleid van de luchtvaartmaatschappijen.

Indien beschikbaar, toont de sectie 'Outlet Voli/Stravoli Outlet' of 'Outlet vuelos' vluchtaanbiedingen met een gereduceerd tarief in vergelijking met de gemiddelde vluchtprijs voor dezelfde route die gedurende het voorgaande jaar in dezelfde periode of tijdens de afgelopen maanden van het lopende jaar voor dezelfde route werd toegepast. De in de aanbieding vermelde prijs wordt door de luchtvaartmaatschappijen toegepast op de aangegeven routes en reisdata. De vluchtaanbiedingen in het bovenstaande gedeelte zijn verdeeld naar stad van bestemming en vertrek en zijn gebaseerd op de meest gezochte routes van onze gebruikers op de datum van publicatie van de vluchtaanbieding. Bovendien worden deze vluchtaanbiedingen uitsluitend geclassificeerd op basis van de vluchtprijs en worden ze gerangschikt van goedkoopste tot duurste.

De getoonde prijzen zijn inclusief onze bemiddelingskosten, maar exclusief de kosten van eventuele aanvullende diensten die je kunt toevoegen tijdens het boekingsproces. De vluchtaanbiedingen in het bovenstaande gedeelte worden dagelijks bijgewerkt, daarom kunnen de beschikbaarheid van een specifieke vluchtaanbieding en de bijbehorende prijs die wordt toegepast op de datum van publicatie niet continu op de lange termijn door ons worden gegarandeerd. In het geval dat de gepubliceerde vluchtprijs niet meer beschikbaar is, word je doorgestuurd naar onze standaard vluchtaanbiedingen die beschikbaar zijn op onze website.

Indien beschikbaar, geeft het label 'Plus' in elke vluchtaanbieding aan dat de weergegeven prijs inclusief de korting is die wordt toegepast vanwege het Plus-abonnement. Je kunt de Plus-prijs verderop in de boeking bevestigen of je kunt ervoor kiezen om verder te gaan met de normale prijs die ook in de vluchtaanbieding wordt weergegeven.

Hotelprijzen

Op onze websites tonen we, na jouw hotelzoekopdracht, de prijs van de beschikbare hotels/hotelss door standaard het goedkoopste kamer- en pensiontype weer te geven. De prijs is gerelateerd aan het aantal kamers. Als de klant bijvoorbeeld voor vier personen twee kamers zoekt, tonen we het totale bedrag inclusief twee kamers en vier personen). Alle beschikbare maaltijdplannen, evenals eventuele ontbijttarieven, halfpension of 'all-inclusive' tarieven en 'Gratis annuleren'-opties worden beschreven in elk aanbieding voor hotelhotelss. Als we geen maaltijdplan weergeven in het zoekresultaat van het hotel, bieden we over het algemeen het hoteltarief 'Enkel kamer' aan. Houd er rekening mee dat, ondanks wat we op de resultatenpagina laten zien, je na het selecteren van de specifieke hotelaanbieding het gewenste kamer- en pensiontype kunt kiezen op de volgende hotelpagina, voordat je doorgaat met het boekingsproces. Op de detailpagina van het hotel zie je de verschillende prijzen die van toepassing zijn, afhankelijk van het gekozen kamer- en pensiontype, evenals de annuleringsvoorwaarden van het hotel in het geval van een gratis annuleringsoptie (bijvoorbeeld tot welke datum de reservering gratis kan worden geannuleerd en wat de annuleringskosten zijn die door het hotel van toepassing zijn in het geval van annuleringen die na de vervaldatum van de gratis annulering zijn aangevraagd).

De prijs die door ons wordt weergegeven, is inclusief onze bemiddelingskosten (indien van toepassing) en de btw volgens de toepasselijke wetgeving.

Houd er rekening mee dat de prijzen van het hotel in het algemeen niet de lokale belastingen en/of resorttoeslagen omvatten die bij aankomst in het hotel moeten worden betaald. De resorttoeslagen en lokale belastingen zijn verplichte kosten die door het hotel of de lokale overheid worden opgelegd. Ze zijn niet inbegrepen in de totale prijs die we op onze website weergeven en moeten bij aankomst van de klant in het hotel apart worden betaald. De getoonde belasting/toeslag is louter indicatief, aangezien we het door de provider aan ons meegedeelde bedrag omrekenen met behulp van de wisselkoers die van toepassing is op de boekingsdatum. Aangezien deze belastingen/toeslagen in de plaatselijke valuta van het hotel worden betaald, kan het uiteindelijke bedrag variëren. Dit is afhankelijk van de wisselkoers die van toepassing is op de aankomstdatum. In sommige gevallen worden deze belastingen/toeslagen afzonderlijk aangegeven in elk afzonderlijk hotelzoekresultaat in een disclaimer onder de hotelprijs met de naam '+ £/€ XX te betalen in het hotel' of '+ belastingen' (afhankelijk van de lokale website waar de klant naartoe navigeert). We tonen ook een uitleg van deze belastingen/toeslagen die in het hotel moeten worden betaald door middel van een tooltip via de bovengenoemde disclaimer onder de hotelprijs of door middel van een kennisgeving in de voettekst van de pagina met zoekresultaten. Je herkent deze aan het sterretje. In sommige gevallen kunnen we op de resultatenpagina en in de hele boekingsstroom de totale hotelprijs weergeven, inclusief de bovengenoemde belastingen/toeslagen die bij aankomst in het hotel moeten worden betaald, maar direct onder elke hotelprijs die we via een tooltip (toegankelijk via een link met de naam 'Belastingen/toeslagen die later moeten worden betaald') tonen, de prijs, inclusief afzonderlijk het toepasselijke kamertarief en het bedrag aan belastingen/toeslagen dat in het hotel moet worden betaald. Hetzelfde onderscheid wordt opnieuw weergegeven op de betaalpagina in de widget voor het overzicht van de reis aan de rechterkant van dezelfde webpagina, waar we het bedrag specificeren dat moet worden betaald tijdens het voltooien van de boeking, plus de belastingen/toeslagen die op het moment van aankomst aan het hotel moeten worden betaald.

Houd er ook rekening mee dat de prijzen van het hotel verwijzen naar de beschikbare prijzen op het moment van controleren en afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van de hotelaanbieder en dat ze op elk moment kunnen worden gewijzigd.

We kunnen gereduceerde hoteltarieven aanbieden voor klanten die zijn ingelogd op hun Persoonlijke omgeving. Deze aanbiedingen zijn gereduceerde tarieven die zijn overeengekomen met onze hotelpartners en die op onze website zijn geïdentificeerd met het label 'Mijn prijs' dat bovenaan het de zoekopdracht voor een enkel hotel staat en met de samenvatting van de reis (inclusief de prijsgegevens) die aan de rechterkant van de checkout-pagina wordt weergegeven. De doorgestreepte prijzen die in de hotelaanbiedingen 'Mijn prijs' worden weergegeven, verwijzen naar de tarieven die door onze partners worden aangeboden voordat ze kortingen toepassen.

We kunnen je ook specifieke Flashsales-promoties aanbieden die voor een beperkte periode zijn overeengekomen met onze hotelpartners, waaronder hotelaanbiedingen van beperkte duur die voorzien in speciale voorwaarden of hoteltarieven die zorgvuldig zijn geselecteerd en rechtstreeks zijn overeengekomen tussen ons en onze hotelpartners. Deze promotionele hotelaanbiedingen zijn te herkennen op onze resultatenpagina via het specifieke label 'Flashsale-deal' (oranje gekleurd) dat bovenaan het zoekresultaat van het betreffende hotel is ingevoegd, inclusief de resterende tijd voordat de Flashsales-promotie verloopt.

We hebben ook een speciale 'Flashsales'-webpagina (toegankelijk vanaf de homepage van onze website), waar we de beschikbare Flashsale-hoteldeals tonen, met de respectieve voorwaarden. Op de detailpagina van het hotel staat ook de geldigheidsduur van de Flashsales-promotie en periode waarin moet worden gereisd om in aanmerking te komen voor de korting die wordt toegepast op basis van de Flashsales-promotie. Je kunt alleen profiteren van de Flashsales-aanbiedingen die van kracht zijn op het moment van je aankoop van je verblijf in het hotel op onze website. Elke Flashsales-aanbieding is ook afhankelijk van de beschikbaarheid, afhankelijk van de door jou geselecteerde reisdatums en het aantal boekingen dat je hebt aangevraagd. Deze beschikbaarheid word aangegeven tijdens het boekingsproces en in ieder geval voordat de aankoop is afgerond. Daarom word je, in het geval dat de Flashsales-aanbieding niet beschikbaar is, doorgestuurd naar de andere hotelaanbiedingen die beschikbaar zijn op onze website.

Op onze website kunnen we ook speciale hotelaanbiedingen laten zien, de 'Top Secret® Hotels', waaronder gereduceerde hoteltarieven die rechtstreeks door onze hotelpartners worden aangeboden. De Top Secret® Hotels bieden de mogelijkheid om de omgeving van de locatie van het de hotels te kiezen, terwijl de naam van het hotel en de bijbehorende afbeeldingen zijn verborgen in het zoekresultaat van het hotel. Wij stellen dan een aantal afgeprijsde hotels aan die onbekend blijven tijdens de boeking en de transactie. Je ontdekt de exacte naam en locatie van het hotel pas nadat de boeking is bevestigd, wanneer je de bevestigingsmail van ons ontvangt (vandaar de 'Top Secret'-aard van deze hotelaanbiedingen). De toegepaste kortingen (minimaal 10% van het normale tarief, en kunnen ook worden weergegeven met een doorhaalprijs) zijn gebaseerd op de vergelijking tussen de Top Secret® Hotel-kamerprijzen en de kamertarieven van hetzelfde hotel, inclusief een bijpassend maaltijdplan dat op onze website wordt verkocht wanneer 'definitief' wordt gebruikt. De kortingsgarantie is niet van toepassing op de directe website van hetzelfde hotel wanneer tijdelijke aanbiedingen beschikbaar worden gesteld.

Met betrekking tot onze hotelaanbiedingen, kunnen we je ook een zogenaamde LAAGSTE PRIJSGARANTIE-service bieden, indien beschikbaar: in het bijzonder als je een pakketreis met hotel of een stedentrip (Vlucht + Hotel of Trein + Hotel) op onze website boekt en je hetzelfde hotel of reispakket voor minder op een andere website vindt binnen 24 uur na het boeken, zullen we je het prijsverschil terugbetalen op dezelfde betaalmethode die tijdens de aankoop werd gebruikt.

Pakketreizen

We kunnen op onze website verschillende soorten reispakketten aanbieden (bijv. Vlucht + Hotel, Trein + Hotel, Vlucht + Auto), dynamisch gecombineerd door ons of door een ander bedrijf van de Lastminute.com Group op basis van de door jou gekozen elementen (datums en bestemmingen). De dynamische pakketten worden verkocht tegen een inclusieve/totale prijs die 'per persoon' wordt weergegeven en zijn inclusief de btw volgens de toepasselijke wetgeving.

Na het kiezen van de bestemming en de datums van je reis kun je op onze resultatenpagina kiezen uit onze hotelsvoorstellen, waar de prijs al inclusief het vluchtcomponent is. We geven het goedkoopste hotelmaaltijdplan per persoon aan door het kamer- en pensiontarief op te geven, evenals of het een 'gratis annuleringsoptie' bevat. Houd er rekening mee dat je een ander kamer- en pensiontype kunt kiezen op de hotelpagina, voordat je doorgaat met het boekingsproces. Op de detailpagina van het hotel zie je de verschillende prijzen die van toepassing zijn, afhankelijk van het gekozen kamer- en pensiontype, evenals de annuleringsvoorwaarden van de hotels in het geval van een gratis annuleringsoptie (bijvoorbeeld tot welke datum het hotel/de hotels gratis kan worden geannuleerd). Let op: als je je reservering voor de gratis annuleringsdatum annuleert, worden er geen kosten in rekening gebracht voor de hotelkamer, maar aangezien je vluchten niet zijn inbegrepen in het gratis annuleringsgedeelte van het pakket, heb je mogelijk geen recht op terugbetaling van de vluchtprijs, hoewel de luchtvaartmaatschappij sommige kosten kan vergoeden, als dit in de annuleringsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij is bepaald.

Eventuele extra lokale belastingen en resorttoeslagen die moeten worden betaald, worden weergegeven op de hotelpagina en moeten bij aankomst in het hotel apart worden betaald. De getoonde belasting/toeslag is louter indicatief, aangezien we het door de provider aan ons meegedeelde bedrag omrekenen met behulp van de wisselkoers die van toepassing is op de boekingsdatum. Aangezien deze belastingen/toeslagen in de plaatselijke valuta van het hotel worden betaald, kan het uiteindelijke bedrag variëren. Dit is afhankelijk van de wisselkoers die van toepassing is op de aankomstdatum. Na de selectie van de aanbieding voor een pakketreis, tonen we ook een uitsplitsing van de hotelprijs op de volgende detailpagina via een tooltip direct onder de prijs van elke kamer en elk pensiontype (toegankelijk via een link met de naam 'Belastingen/toeslagen die later moeten worden betaald'), waar we het kamertarief en de belastingen/toeslagen die in het hotel moeten worden betaald, specificeren.

Op de detailpagina geven we de vluchten weer die volgens ons meer geschikt zijn voor je reis (de prijs is inbegrepen in het weergegeven hoteltarief).

Indien beschikbaar, kunnen we op onze pagina met zoekresultaten (nadat je naar pakketreizen hebt gezocht op onze website) de prijs weergeven, inclusief onze extra service met de naam 'Travel Extra Pack'. In deze gevallen nemen we de vermelding van deze extra dienst rechtstreeks op in het zoekresultaat van het pakket, door de tekst 'Travel Extra Pack incl.' in te voegen met een tooltip die duidelijk uitlegt wat de totale prijs is die wordt weergegeven: d.w.z. het basistarief van het pakket, de Travel Extra Pack-kosten, de Travel Extra Pack-korting (rechtstreeks toegepast op de door jou geselecteerde boeking) plus een voucher voor je volgende reis. Daarom zijn de prijzen van de aanbiedingen van de pakketreizen die het Travel Extra Pack omvatten en die wij je tonen op de pagina met zoekresultaten, al inclusief de korting die door deze extra dienst wordt verleend. Als je wil, kun je vóór de checkout-pagina op een speciale webpagina waar we beide aanbiedingen voor pakketreizen laten zien het basistarief van het pakketreis kiezen (zonder de Travel Extra Pack-service).

De aanbiedingen van de pakketreizen kunnen ook de gereduceerde hoteltarieven omvatten die worden toegepast na de Flashsales-promoties die hierboven worden uitgelegd in de sectie Prijzen van Hotels. In deze gevallen is de prijs van het pakket al inclusief het gereduceerde hoteltarief. De aanbiedingen van deze pakketreizen zijn te herkennen aan het specifieke label 'Flashsale-deal' (oranje gekleurd) bovenaan het zoekresultaat van de betreffende pakketreis, inclusief de resterende tijd voordat de Flashsales-promotie verloopt.

Aanvullende prijzen van producten/diensten

Wij bieden op onze website verschillende soorten ondersteunende diensten waarvan de prijzen de kosten van de service, onze bemiddelingskosten (indien van toepassing) en de btw volgens de toepasselijke wetgeving omvatten. In het bijzonder:

  • Reisverzekeringsproducten: deze worden aangeboden door een derde partij en omvatten onze prioritaire bijstandsdiensten. De prijs van de dienst wordt over het algemeen weergegeven per persoon en per route( of alleen per persoon, of per boeking).
  • Premium servicepakket: met deze service, die door ons wordt aangeboden, kun je onze administratiekosten voor de assistentie na verkoop opslaan (wijziging van reisdata, tijden, passagiersnamen en/of bestemming; vrijwillige annulering; correctie van de naam, geboortedatum of ID-documentgegevens in de boeking. De prijs van de dienst wordt weergegeven per persoon en per route (of per boeking).
  • FullFlex: dit is een product dat door ons wordt aangeboden, met de volgende voordelen: 1) een elektronische voucher ter waarde van 90% van de prijs van het oorspronkelijk door de klant gekochte vliegticket/treinkaartje, dat kan worden gebruikt op een van de websites van lastminute.com Group, als alternatief voor het oorspronkelijke ticket om een nieuwe boeking aan te vragen; 2) we brengen geen administratiekosten in rekening in het geval van vrijwillige annulering of wijziging van de boeking die is verwerkt via de websites van lastminute.com Group. De prijs van de dienst wordt weergegeven per persoon en per route.
  • lm group-tarieven (Flexibel en Premium): de lm group-tarieven zijn diensten die rechtstreeks door ons worden aangeboden en kunnen vrij en vrijwillig door de klant worden gekocht in combinatie met hun vliegticket. Elke klant die het Flexible lm group-tarief aanschaft, kan profiteren van de volgende door ons aangeboden bijstandsdiensten na de verkoop: a. korting op de kosten die door de luchtvaartmaatschappij wordt opgelegd in geval van wijziging van de datum en/of het tijdstip van een vlucht; b. korting op onze administratiekosten; c. Prioritaire bijstand Elke klant die het Premium lm groep-tarief aanschaft, heeft naast de bovenstaande bijstand na de verkoop het recht om de gekochte vlucht te annuleren en een elektronische voucher te ontvangen voor een bedrag dat gelijk is aan 100% van de totale prijs die door de klant is betaald, inclusief de belastingen en kosten die door de luchtvaartmaatschappij zijn ingesteld. Deze voucher kan worden gebruikt om een andere vlucht te boeken op een andere website van lastminute.com Group in plaats van het oorspronkelijke vliegticket. De prijs van de dienst wordt weergegeven per persoon.
  • Bagage: als je een vlucht of een pakket boekt, kun je tijdens de boekingsstroom zien welk soort bagage is inbegrepen in de vluchtprijs die door de luchtvaartmaatschappij wordt aangeboden. We geven je de mogelijkheid om bagage toe te voegen door extra kosten te betalen die door de luchtvaartmaatschappij is ingesteld, evenals onze bemiddelingskosten voor die activiteit, zichtbaar in de speciale widget. De prijs van de dienst wordt weergegeven per persoon en per route.
  • Blue Ribbon Bags: dit is een bagagetracking- en ophaalservice die wordt aangeboden door een derde partij (Blue Ribbon Bags, LLC). De prijs van deze Blue Ribbon Bags-service is een vast bedrag dat wordt toegepast per passagier, dat wordt weergegeven in de bijbehorende widget in de boekingsstroom.
  • Autoverhuur: de prijs van deze aanvullende dienst wordt rechtstreeks door de externe leverancier verstrekt en wordt per boeking weergegeven in de gerelateerde widget in de boekingsstroom.
  • Transfer: de prijs van deze aanvullende dienst wordt rechtstreeks door de externe leverancier verstrekt en wordt weergegeven per boeking of retourvlucht per persoon in de bijbehorende widget in de boekingsstroom.
  • Stoelselectie: deze service wordt geleverd door de luchtvaartmaatschappij. Hiermee kun je een stoel in het vliegtuig kiezen in plaats van de stoel te accepteren die standaard door de luchtvaartmaatschappij is toegewezen. De getoonde prijs wordt per stoel per route toegepast en is inclusief onze bemiddelingskosten.
  • Online inchecken op het web: door deze service te selecteren, hoef je niet zelf online in te checken, want wij doen dit namens jou. De prijs van deze nevendienst wordt weergegeven per persoon.
  • Instappen met prioriteit: indien beschikbaar gesteld door de luchtvaartmaatschappij, krijgt je boardingproces prioriteit door deze service te selecteren. De prijs van deze nevendienst wordt vastgesteld per passagier en is inclusief onze bemiddelingskosten.
  • ParkingGo: de prijs van deze betaalde parkeerservice in Italië wordt rechtstreeks door de externe leverancier verstrekt en wordt per auto weergegeven in de bijbehorende widget in de boekingsstroom.
  • ViaMilano Parking (Milaan Malpensa Airport): de prijs van deze betaalde parkeerservice op de luchthaven van Milaan Malpensa wordt per auto weergegeven.

Reispakketten van touroperators

We kunnen op onze websites vooraf gedefinieerde reispakketten aanbieden die worden aangeboden door partners van touroperators, waarvoor we als tussenpersonen optreden. De prijzen van deze reispakketten worden eerst 'per persoon' op de resultatenpagina weergegeven, terwijl je voordat je de boeking voltooit, op de checkout-pagina de inclusieve/totale prijs van het geselecteerde reisarrangement ziet, die volgens de toepasselijke wetgeving inclusief de btw is, evenals onze bemiddelingsservicekosten en andere toepasselijke belastingen. Na het kiezen van de bestemming en de datums van je reis kun je op de resultatenpagina kiezen uit verschillende hotelsvoorstellen, waar de prijs al inclusief het vluchtcomponent wordt getoond. In elk reisarrangement kunnen we de volgende vertrekdatum weergeven die beschikbaar is voor het getoonde tarief, het hotelkamer- en pensiontarief dat in het aanbod is inbegrepen, evenals wat algemene informatie over de kenmerken en locatie van het hotel. Op de detailpagina geven we de hotel-/hotelsgegevens, de prijsvoorwaarden (d.w.z. wat de wel en niet is inbegrepen bij de weergegeven prijs, afhankelijk van het geselecteerde reispakket) en de vluchten die de touroperator-partner voor je reis voorstelt (prijs is inbegrepen in het weergegeven hoteltarief) weer.

Bovendien kunnen we, indien beschikbaar, de aanbiedingen die door onze touroperators worden gecommuniceerd als 'Speciale aanbieding' markeren, wanneer de prijs die beschikbaar is voor de door jou gekozen datums 15 dagen voor of na je incheckdatum goedkoper is dan de hoogste prijzen die voor dezelfde reis worden toegepast (de hoogste prijs wordt aangegeven door de doorgehaalde prijs). Om prijzen te vergelijken worden in de bovenstaande prijsvergelijking alle beschikbare details van het door jou geselecteerde reispakket in aanmerking genomen (bijv. hotel, luchthaven van vertrek, duur van de reis, hotelkamer en pension).

In sommige gevallen kunnen we, als die informatie wordt aangeboden door de touroperator-partners, weergeven of het mogelijk is om een cashbackvoucher te krijgen door die aanbieding te boeken. Deze voucher kan worden gebruikt voor de aankoop van je volgende reis op onze website.

Prijzen van cruises

Op onze websites tonen we, indien beschikbaar, na jouw cruise-zoekopdracht, de totale prijs van de cruise voor alle reizigers die in de boeking zijn inbegrepen, inclusief de toepasselijke belastingen (zoals de havenkosten en de btw volgens de toepasselijke wetgeving) en de bemiddelingskosten. Op de detailpagina kunnen we verschillende prijzen weergeven op basis van het scheepshuttype.

We kunnen ook gereduceerde cruisetarieven aanbieden voor klanten die zijn ingelogd op hun 'myClub'-account. Deze gereduceerde prijzen zijn te herkennen op onze website via het label dat bovenaan de cruiseaanbieding wordt weergegeven en de enkele tarieven die per scheepshuttype op de detailpagina worden weergegeven.

Reviews van gasten en klanten

Met betrekking tot onze aanbiedingen voor hotels en reispakketten, kunnen we op de detailpagina van het enkele hotel of reispakket een selectie publiceren van de reviews van gasten die in dat specifieke hotel/hotels verbleven (zelfs als ze in een reispakket zijn opgenomen). Houd er rekening mee dat de reviews van deze gasten worden verzameld, geselecteerd en samengevat door een externe aanbieder (genaamd TrustYou) en worden verstrekt door consumenten met wie TrustYou contact heeft opgenomen of door partners van deze laatstgenoemde. Houd er rekening mee dat TrustYou geen letterlijke citaten en reviews van gasten verspreidt of publiceert.

De TrustYou Meta-Review vat in het bijzonder de inzichten uit de feedback van gasten samen. Deze samenvattingen worden gemaakt door TrustYou op basis van geverifieerde reviews die door deze laatste over het web zijn verzameld. TrustYou verklaart dat alle bronnen van reviews van gasten stappen hebben ondernomen om ervoor te zorgen dat er een laag verificatie plaatsvindt tegen frauduleuze inhoud.

De reviews die TrustYou op onze website plaatst, zijn niet beperkt tot onze directe klanten. Daarom vertrouwen we (met betrekking tot de betrouwbaarheidsverificatie van de persoon die de review heeft gegeven) op het verificatieproces dat wordt uitgevoerd door TrustYou en/of door zijn partners. Bovendien hebben we niet eens de controle over de reviews van gasten die door TrustYou voor elk(e) specifiek hotel/hotels worden verstrekt; TrustYou bepaalt welke beoordelingen, positief of negatief, aan ons worden verstrekt.

Elke reviewscore ligt tussen 1-5 en de beoordeling van het hotel wordt gegeven met betrekking tot verschillende parameters en/of gastsegmenten (weergegeven door percentages), bijvoorbeeld door rekening te houden met alle talen van gasten (door ook de verschillende talen te laten zien) en de gezinsstructuur van de gasten (d.w.z. of ze als koppel, alleen of als gezin of voor zakelijke doeleinden hebben gereisd). Je kunt de verschillende reviews van gasten ook filteren op basis van de bovenstaande parameters en/of gastsegmenten.

Bovendien kunnen we ook de reviews publiceren die onze klanten elders (op Trustpilot) hebben geschreven, maar pas na het reserveren en/of na afloop van hun reis. We verzamelen dit soort reviews op twee manieren:

  1. Het verzamelen van organische recensies van Trustpilot, die op eigen initiatief door onze klanten op een dergelijk platform zijn geschreven. In dat geval moeten ze een Trustpilot-account hebben aangemaakt om de beoordeling op het bovenstaande platform te plaatsen. Voor de betrouwbaarheidsverificatie van de persoon die de review op Trustpilot heeft gezet, vertrouwen we op het verificatieproces van Trustpilot. Dit platform vraagt reviewers (naast het aanmaken van een Trustpilot-account) om hun identiteit te verifiëren door een specifiek verificatieproces te doorlopen. Pas daarna wordt die persoon een geverifieerde reviewer op Trustpilot. Houd er rekening mee dat dit verificatieproces niet verplicht is, maar Trustpilot moedigt een dergelijke identiteitsverificatie aan om de transparantie voor zowel bedrijven als reviewers te bevorderen (meer informatie over deze identiteitsverificatie van Trustpilot is beschikbaar via deze link).
  2. Als we nog geen organische review van de klant hebben, sturen we een uitnodiging naar de contactpersoon van de boeking (de persoon die de boeking op onze website heeft gemaakt). Daarin vragen we diegene om ons een review op Trustpilot te geven over de reis die via onze website is geboekt. Aan dit bericht voegen we een API-verificatielink toe die de klant verwijst naar het Trustpilot-platform en waarmee die een review kan versturen zonder een Trustpilot-account aan te maken. In dit geval controleren we de echtheid van de review door onze klanten direct na het boeken of hun terugkeer te vragen een enquête in te vullen.

De inhoud van deze reviews kan betrekking hebben op het boekingsproces op onze website, de reis na terugkeer van de klant en/of onze klantenservice. In beide bovengenoemde gevallen wordt klanten gevraagd een beoordeling te geven op een schaal van 1 tot 5. We publiceren bij de review alleen de naam van de klant deze heeft geschreven, de beoordeling en de bijbehorende opmerking (indien aanwezig). Voor het bovengenoemde doel publiceren we over het algemeen alleen de positieve reviews die door onze klanten zijn ingediend, zowel organisch als in reactie op onze uitnodiging, om te benadrukken wat de voordelen zijn wanneer klanten van onze reisdiensten gebruikmaken.

Met betrekking tot onze cruiseaanbiedingen, kunnen we op de detailpagina van de enkele cruise een lijst publiceren met de reviews van klanten met betrekking tot die specifieke cruise. Deze reviews worden rechtstreeks verzameld bij onze klanten die een cruise of een reispakket (bestaande uit Cruise + Vlucht) op onze website hebben gekocht. We controleren de echtheid van de review door onze klanten na hun terugkeer een enquête te geven over de hut en voedselkwaliteit van het schip, evenals de service aan boord, het personeel aan boord en de activiteiten voor kinderen. De klanten wordt gevraagd een beoordeling te geven op een schaal van 1 tot 5.

Houd er rekening mee dat voordat we de review publiceren, we een voorafgaande controle uitvoeren op de inhoud van de review die door de klant is ingediend om de grammaticale juistheid van de review te verifiëren en te controleren of er beledigingen, seksuele verwijzingen, haatuitingen, discriminerende opmerkingen, bedreigingen of verwijzingen naar geweld of andere ongepaste opmerkingen zijn. Alleen in deze gevallen kunnen we ingrijpen op de inhoud van de ingediende review.

Na de bovengenoemde controle van de inhoud, gaan we verder met de publicatie van de review door alleen de naam en de eerste letter van de achternaam van de klant te tonen. Let op: we overwegen zowel positieve als negatieve review (behalve degene die bijvoorbeeld beledigingen of andere ongepaste opmerkingen bevatten, die worden door ons uitgesloten).

Over ons

Mobiele app: